Timing is alles

Het juiste moment kiezen voor het uitsturen van een persbericht is essentieel. Zo kies je het beste moment.

Als trotse ondernemer wil je natuurlijk het liefst zo vaak mogelijk een persbericht de wereld in sturen om over je bedrijf te vertellen. Maar ook in de PR-wereld geldt: timing is alles. Van het juiste moment kiezen om nieuws te delen over je bedrijf tot het mailen van het bericht zelf.

Zorg dat er echt nieuws te melden is
Kies er pas voor een persbericht te versturen als er iets nieuws te melden is, denk bijvoorbeeld aan het lanceren van een nieuw product, het openen van een nieuwe locatie van je bedrijf of het winnen van een prijs. Als je louter over je bedrijf vertelt zonder daarbij iets nieuws te vermelden dat voor journalisten relevant is om over te schrijven, laten ze het bericht links liggen.

Kies het juiste mailmoment
Vooral aan het begin van de werkweek zijn media druk bezig met de planning voor de dagen erna. Wees er daarom op tijd bij en mail je persbericht op maandag of dinsdag. In de ochtend is het handigst, aangezien je dan voor de ochtendbrainstorms in de mailbox zit.

Wees op tijd met uitsturen
Zorg dat je met je bericht op tijd in de inboxen van journalisten zit. Zij zijn niet alleen bezig met het nieuws van de dag, maar plannen ook wat ze de komende dagen en weken aandacht geven

Stel, je hebt een cursus of congres dat je organiseert en het doel van je persbericht is om kaarten te verkopen. Stuur het bericht dan niet enkele dagen of een dag voor het begint de wereld in, maar stuur het minstens een week van tevoren op. Indien nodig kan je altijd nog een follow-up e-mail sturen naar journalisten – iets wat eenvoudig met Presscloud te regelen is.