Recordaantal nieuwe accounts: wat betekent dat?

Augustus en september waren recordmaanden op het gebied van nieuw aangemaakte accounts op Presscloud. Dat is mooi! In deze blog laten we ons licht daarop schijnen.

You read that right. Augustus en september waren recordmaanden op het gebied van nieuw aangemaakte accounts op Presscloud. Nu kunnen we onszelf de hemel in prijzen, en al het succes toeschrijven aan onze eigen inspanningen. Óf, we kunnen het analyseren, en er eventuele conclusies uit trekken die een veel bredere beweging uiteenzetten. Kleiner spoiler: we hebben het tweede gedaan (anders was deze blog er ook niet geweest).

Recordaantallen

Nog even over die recordaantallen: we kunnen ons goed voorstellen dat je ontzettend benieuwd bent naar de exacte hoogte ervan. Dat is ook interessant, maar wij zijn meer van 'a gentleman doesn't kiss and tell'. Laten we het erop houden dat als je het aantal aangemaakte account in augustus en september bij elkaar optelt, je ongeveer op het aantal van heel het jaar 2022 zit. Enorm mooie progressie, zo mogen we wel vaststellen. Maar wat kunnen we nog meer vaststellen?

Startups

We zien enorm veel startups onboarden - bedrijven die na 2015 zijn opgericht. Relatief jonge bedrijven met een tof verhaal, een cool concept of een nieuwe, revolutionaire aanpak. We merken dat de vertegenwoordigers van deze bedrijven ontzettend enthousiast zijn en duizend-en-een plannen hebben.

Tegelijkertijd hebben ze daardoor ook een volle agenda. PR is een welkome toevoeging aan de bedrijfsvoering, maar geen prioriteit (immers, druk druk druk). Zij gebruiken onze slimme toepassingen om binnen 5 minuten een persbericht geschreven te laten hebben, een perslijst samengesteld te laten hebben, en hun persbericht verstuurd te hebben. Deze groep gebruikt Presscloud om hun verhaal zo luid mogelijk te verkondigen, omdat ze daar zelf niet direct de tijd, kennis en het netwerk voor hebben. Wees welkom!

Agencies

Ook zien we veel Agency accounts aangemaakt worden - bureaus die meerdere bedrijven onder haar hoede hebben, of meerdere opdrachtgevers bedienen. Ook hier werd al snel duidelijk waarom: het toevoegen van PR aan je dienstenaanbod kan hun bureau onderscheiden van de concurrentie en de waarde vergroten voor hun klanten. Immers, PR verhoogt de zichtbaarheid en geloofwaardigheid van klanten, het bevordert langdurige klantrelaties, en het vergroot de groeimogelijkheden van het bureau zelf. Even een praktisch voorbeeld, want anders wordt het wel erg oppervlakkig.

Stel je voor dat je werkt bij een creatief communicatiebureau, genaamd Etjes Netjes. Één van je opdrachtgevers (lees: klanten) is Hoogheemraadschap De Stichtse Rijnlanden, een waterschap in onder andere de provincie Utrecht. Van origine niet een enorm populair onderwerp, en de lage opkomst voor de waterschapsverkiezingen vormde dan ook een dreigend probleem. Maar, met goede brainstorms, grondige marktonderzoek en creatieve sessies heb je een toffe campagne weten neer te zetten, die verspreid wordt op de socials en abri's. Om het extra kracht bij te zetten, schrijf je via Presscloud een persbericht over de campagne, die je vervolgens breed deelt met de media. Publicaties volgen en je campagne geniet ineens een veel groter bereik! Dat is de kracht van de combinatie van je eigen creatieve bureau, aangesterkt met de PR van Presscloud.

Dat we bovenstaande segmentatie hebben weten te identificeren, is enorm waardevol voor het bedrijf. Hiermee kunnen we namelijk nog beter inspelen op de wensen van de gebruikers. Uiteraard zijn er natuurlijk nog vele andere gebruikers, die op hun beurt ook de tijd en aandacht moeten krijgen die ze verdienen. Presscloud is er voor iedereen, en geen vraag blijft onbeantwoord. Ook niet als er een overvloed aan nieuwe accounts is. Op naar nog mooiere aantallen in oktober!