Case: De Vakantiebank

Waar het aantal gebruikers van Presscloud stijgen, stijgen onlosmakelijk ook het aantal succesverhalen. Normaal scheppen we er niet over op, maar De Vakantiebank lichten we toch graag uit. Veel leesplezier!

Het bedrijf

Stichting De Vakantiebank is een initiatief van vrijwilligers en maatschappelijk betrokken ondernemers en is een door het CBF Erkend Goed Doel. In Nederland leven veel gezinnen met een inkomen rond of zelfs onder de bijstandsnorm. Zij kunnen nooit op vakantie. De Vakantiebank wil daar iets aan doen en biedt hen een gratis vakantieweek in Nederland aan. Dit wordt mogelijk gemaakt dankzij donateurs, vrijwilligers en bedrijven die belangeloos hun medewerking verlenen.

Uit diverse onderzoeken blijkt dat de ervaringen tijdens een vakantie een belangrijke bijdrage leveren aan een positief zelfbeeld en het vergroten van de fysieke en psychologische veerkracht van mensen die in armoede leven. De Vakantiebank gunt ieder gezin deze vorm van ontspanning, omdat elk kind een onbezorgde jeugd nodig heeft. Immers, iedereen verdient vakantie!

De campagne

De campagne werd: 'Geef kleur aan Zwarte Zaterdag met De Vakantiebank'. Op Zwarte Zaterdag vertrekken velen op vakantie, maar 400.000 Nederlandse gezinnen kunnen zich dat niet veroorloven en blijven thuis. De Vakantiebank wil deze gezinnen helpen door gratis vakanties aan te bieden, wat hun welzijn en gezondheid bevordert.

Op Zwarte Zaterdag vragen vrijwilligers op ludieke wijze aandacht voor deze thuisblijvers door vakantiegangers uit te zwaaien en hen te informeren over de mogelijkheid om €7,50 te doneren via een QR-code—genoeg om een kind een dag vakantie te geven. Daarnaast roept De Vakantiebank eigenaren van vakantiewoningen op om accommodaties beschikbaar te stellen, zodat meer gezinnen kunnen genieten van een welverdiende vakantie.

De begeleiding vanuit Presscloud

Naast wat initiële belletjes en e-mails, had De Vakantiebank een demo met ons aangevraagd. Hierin kregen ze in een half uur tijd een volledige demonstratie van wat ze allemaal met Presscloud konden, zodat ze daarna zelf aan de slag konden. Zo gezegd, zo gedaan. Kort na de demonstratie werd het persbericht geschreven. Na een revisie van één van onze PR-experts was het bericht klaar om verstuurd te worden. Daar gaat-ie dan; op hoop van zegen!

De resultaten

Wellicht zag je het al een beetje aankomen, maar de campagne scoorde enorm goed (en terecht)! Zo werd De Vakantiebank uitgenodigd op 3 regionale radio stations. Maar dat niet alleen: ze hebben zelfs in meerdere regionale en een landelijke krant gestaan.

De Vakantiebank kreeg dus alle lof die het verdiende. En op onze beurt kregen wij weer lof van De Vakantiebank. Hun woorden: "Presscloud is goede en handige software voor het verspreiden van een persbericht. De klantenservice was erg goed. Dankzij onze actie via Presscloud is er zelfs een artikel in een krant gekomen. En daar kwam een grote donatie uit. Wij zijn er erg blij mee!" Daar doen we het natuurlijk voor.

Zelf ook beginnen?

Dat kan vandaag nog! Maak simpelweg een gratis account aan; dan wordt er vanzelf contact opgenomen door één van onze behulpzame accountmanagers. Je kunt ook altijd een mail met vragen sturen naar support@presscloud.ai of een gratis demo inplannen.