Het kiezen van het juiste PR-bureau/-platform

Er zijn veel PR-bureaus en PR-platforms om uit te kiezen. Maar welke is het goedkoopst of meest compleet? Dit handige overzicht helpt je op weg.

Je bent inmiddels overtuigd van het nut van PR. Maar nu: er zijn veel PR-bureaus en PR-platforms om uit te kiezen. De écht grote PR-bureaus nemen álles uit handen. Ze kunnen een evenement organiseren, benaderen relevante influencers en bellen actief journalisten af. De kosten hiervan zijn echter voor veel bedrijven onbetaalbaar. Een goedkoper alternatief zijn PR-platforms, met hun eigen softwaretools. Maar welke is het goedkoopst of meest compleet? Dit handige overzicht helpt je op weg.

Waarom überhaupt PR-software inzetten?

Goede vraag, met een nog beter antwoord: het inzetten van PR-software maakt het verspreiden van persberichten efficiënt en effectief. De tools helpen bedrijven om nieuwsberichten te distribueren naar nieuwsorganisaties en journalisten via diverse kanalen zoals nieuwsbladen, websites en mediakanalen. Met functies zoals het (AI-)creëren en bewerken van persberichten en gerichte distributie zorgen deze tools ervoor dat jouw persberichten de juiste doelgroep bereiken. Bovendien bieden ze analytics en rapportage, zodat je de impact van je persberichten kunt meten en optimaliseren.

Daarnaast is een betrouwbare perslijst cruciaal voor succesvolle persberichten. PR-software helpt je om je e-maillijsten up-to-date te houden en de bounce rate laag te houden, waardoor je voorkomt dat je verzenddomein als 'spam' wordt gemarkeerd.

Vergelijken maar!

Bij Presscloud vind je alle PR-tools die je nodig hebt, van het AI-schrijven van persberichten tot het AI-samenstellen van perslijsten en het analyseren van campagneprestaties. Hiermee vergroot je de efficiëntie, het bereik en de meetbaarheid van je PR-inspanningen, waardoor je meer media-aandacht en succes behaalt.

Wellicht zijn er echter betere tools. We nemen voor de volledigheid een klassiek PR-bureau mee in de vergelijking, maar voor de rest ligt de focus op de PR-platforms Smart.PR, PR-dashboard, Prezly en uiteraard Presscloud. De vergelijking wordt gedaan op basis van de volgende factoren:

• Budget: hoe meer €, hoe duurder
  • Regie: wie heeft de touwtjes in handen? Het PR-bureau/-platform of jij?
  • AI persberichten: biedt het de service van een betrouwbaar AI persbericht generator of moet je zelf aan de slag?
  • AI perslijsten: heeft het een goede AI journalisten koppelaar of moet je zelf perslijsten gaan samenstellen?
  • Eigen Newsroom: biedt het een eigen Newsroom: een digitaal visitekaartje van jouw bedrijf voor journalisten?
Het overzicht van de vergelijking op basis van de vastgestelde factoren vind je hieronder. Disclaimer: uiteraard kan het onderhevig aan verandering zijn, maar bij moment van schrijven is dit het meest accurate overzicht. Choose wisely!